اطلاعیه مهم در رابطه با قارچ کش تیوفانات متیل کاوش کیمیای کرمان

You are currently viewing اطلاعیه مهم در رابطه با قارچ کش تیوفانات متیل کاوش کیمیای کرمان

کارشناسان محترم دفع آفات، همکاران زنجیره توزیع، و کشاورزان عزیز
اخیرا هشداری مبنی بر عدم استفاده موقت از پارت شماره E0017 سم تیوفانات متیل WP70% این شرکت در سایت سازمان حفظ نباتات کشور منعکس شده است. با توجه به تعدد تماسها در مورد این هشدار، لازم دانستیم توضیحات زیر را به اطلاع شما عزیزان برسانیم:
1) در اعلامیه اولیه با توجه به اشتباه یکی از کارشناسان سازمان، نام شرکت تولید کننده این آفتکش شرکت Modern Insecticide هند اعلام شده بود که با توجه به سابقه نامطلوب این شرکت در بازار، بار منفی بالایی داشت. تاکید میشود که آفتکش فوق تولید شرکت Insecticides India میباشد که شرکت بسیار خوشنامی است که به طور تصادفی در هفته گذشته میزبان بازدید هیات مدیره انجمن تولید کنندگان سموم و چندین شرکت عضو انجمن بود و به جرات میتوان گفت که آزمایشگاههای کنترل کیفی بسیار پیشرفته ای را داراست و کنترل کیفی با استاندارد خیلی بالایی در این شرکت رعایت میشود. خوشبختانه این اشتباه در سایت سازمان تصحیح شده و نامه تصحیح نیز به مدیران استانی ارسال شده است. اصلاحیه سازمان حفظ نباتات به پیوست است.
2) طبق روال معمول، این قارچکش بلافاصله بعد از ترخیص توسط کارشناس سازمان حفظ نباتات نمونه برداری و در آزمایشگاه همکار سازمان حفظ نباتات آزمایش شده و به لحاظ کیفی مورد تایید کامل قرار گرفته است. همچنین در اردیبهشت گذشته مجددا مورد کنترل کیفی قرار گرفته و نتیجه آزمایشات کاملا مطابق با استاندارد بوده است. تصاویر به پیوست است.
3) در مناطقی که سم بر روی موارد ثبت شده و با رعایت موازین فنی سمپاشی استفاده شده هیچگونه مشکلی گزارش نشده است.
4) علیرغم دوبار آزمایش و تاییدیه مکتوب کیفیت, مدیریت حفظ نباتات، احتمالا به علت اشتباهی که در نام شرکت وارد کننده شده بود و حساسیتی که به این نام وجود دارد، تصمیم گرفت تا نمونه دیگری را مورد آزمایش قرار دهد و انشاءالله بعد از اخذ تایید مجدد کیفیت این نمونه، هر گونه شبهه ای بابت کیفیت از میان خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید